søndag den 15. november 2009

Dejlig november søndag

Sikke et vejr det har været i dag. Det har været dejligt lundt og tørt. I formiddags skulle der laves nyt brød til børnenes madpakker. Jeg er ved at prøve noget nyt. Jeg har aldrig haft held med surdej, derfor var jeg startet med at lave en forstarter. Men jeg læste i et blad om Meyers bageri og der var en opskrift på en meget flydende surdej. Det måtte jeg prøve, for jeg bager meget og skulle kunne holde en surdej igang. Jeg forsøger igen. Fik startet surdejen for 12 dage siden og nu er den parat til brug. Dejen jeg fik lavet hævede fint, så mon ikke det virker. Bare den så bliver ved med at dufte af mørkt øl, som den gør nu. Spændende ;)


I eftermiddags var det i haven, for sådan noget dejligt vejr skal man ud og nyde. Jeg fik gravet alle dahlierne op, selv om de ikke havde fået frost endnu. Op kom de, det er midt i november. Højbedene i køkkenhaven blev der ryddet op i, så nu er de næsten klar til vinter.
Fulgene fik også noget godt. Ny ide kom op. Æbler på hængspæle. Så nu står der hængspæle med æbler på. Det er til fugle og ikke kryb, som snegle og mus. Vi har et rigtig fugleliv i haven også om vinteren, så det er med at have noget lækkert til dem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar