torsdag den 28. januar 2010

En kop kaffe og en god bog.......

Elsebeth Egholm, en skøn forfatter. Hun er nok mest kendt for hendes bøger om Dicte Svendsen, men hun har skrevet andre bøger. Jeg har fået denne 3-i-1 bog i fødselsdagsgave og har læst de to første bøger; De frie 
kvinders klub og Scirocco. Begge fortællinger er rigtige gode, jeg blev grebet af dem ret hurtigt.

De frie kvinders klub; er en beretning om 4 kvinder, som har kendt 
hinanden siden gymnasiet. Man møder de tre og gennem dem og deres 
fortid, lære man den 4. kvinde at kende. En rigtig god fortælling om nogle kvinder, som igen finder sammen efter flere års undskyldninger om, at de 
har fortravlt til at mødes.

Scirocco; er en fortælling om en dansk pige, som har giftet sig med en 
sydlandsk mand og bosat sig i hans lille hjem by, hvor alle kender alle. 
Her er lidt af hvert, kærlighed, mord og en masse sjusser.

Den sidste bog Opium, har jeg tænkt mig at begynde på i dag. Den og så en god kop kaffe, det glæder jeg mig til. Så er jeg nok også klar til at tage endnu en tur i hjemmeplejen i aften.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar