mandag den 11. januar 2010

Genialt!........

Jeg fik bogen "Meyers bageri" i julegave. Den er blevet studeret og jeg har sat en del labels i ved ting som skal prøves. Jeg har prøvet en tre stykker af hans opskrifter og resultaterne er også blevet gode. I dag har jeg bagt rugkiks og her kommer vi så til det geniale. Pindene som Bo har lavet til mig og den lækkere bagemåtte som var blandt fødselsdagsgaverne.
Se lige en gang. Dejen hænger ikke fast i bordpladen og kiksene bliver lige tykke over det hele - ikke noget med at dejen rulles for tyndt ud i den ene ende - jubii.
Pindene bruger jeg ikke kun til at få den rigtige tykkelse med - de kan også bruges til at skære efter. Der har jeg en lille ide til forbedring - små streger for hver cm og en stor for hver 5 cm, det ville være smart, mon ikke det kommer en dag ;o)
Bagemåtten kan varmt anbefales, den er nem at gøre rent og dejen hænger ikke i på samme måde som på bordpladen.
De færdige kiks og de smager rigtig godt. Nu er der noget nyt til drengenes madpakker, håber de også kan lide de nye kiks.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar