lørdag den 23. januar 2010

Smagen af sommer

Der skulle en kage med til en skolefest. Så jeg gik straks igang. Det skulle være noget andet end chokoladekage og drømmekage. Det skulle være noget der var lidt friskt. Så jeg bestemte mig for at finde en kage, der indeholdte frugt eller bær.
Jeg faldt over Rabarbertærte med mandelmarengs. En kage, som jeg har prøvet før og som smager vildt godt. Men som altid var der blevet bagt for mange kager, så min dejlige kage kom med hjem igen. Det gjorde ikke noget, for så havde vi til en lækker eftermiddagskaffe. Mmmmm.
Rabarberne havde jeg i fryseren. Så da de tøede op, var der selvfølgelig en del saft i skålen. Jeg lod rabarberne dryppe af i en si og brugte dem til kagen. Da var det jeg kom til at tænke på de forskellige sirupper jeg har lavet i den sidste tid. Der skulle selvfølgelig laves sirup af saften. Saften blev så kogt op med sukker og vanilje. Mmm, den kom til at smage godt. Fik helt lyst til en god vaniljeis med rabarbersirup på, men det må vente. For dessert høre sig til i weekenden og jeg har ikke fri i denne weekend. Så næste weekend tror jeg vil lave en god is og så er der dømt dessert ;o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar