torsdag den 3. december 2009

Det var så d. 3. december


I går aftes var vi til juleklippehygge i Jacobs klasse. Som altid sætter jeg med stjernepapir og fletter. Der kommer også gerne nogle børn, som vil lære det og det prøver jeg så på.
Jeg snakkede med en af de andre mødre, om at jeg bare slappede af med at flette stjerner og at jeg sidste år havde flettet stjerner til et hold venner. De havde ingen stjerner til juletræet og kunne ikke selv finde ud af det. Moderen jeg snakkede med havde samme problem. Så nu er jeg i gang igen i år. Jeg har ikke selv brug for stjerner, for de gemmes fra år til år. I løbet af i dag har jeg nået at få flettet 7 stjerner, så det skal nok blive til nogle stykker inden klassen går på juleferie.
Julemedisterpølsen er i år, for allerførste gang, hjemmelavet. Der blev lige kørt noget godt rørt grisefars ind i nogle tarme. Senere kommer opskriften. Det bliver ikke i dag.
Dagen har været underligt - tror jeg har virus i kroppen.


Selv om der er noget der driller, har jeg skulle holde mig i gang, ellers sov jeg. Så der blev sat en gryde over med sukker, vand og kanel. Efter en god times tid, var der den dejligste kanelsirup. Den dufter og smager helt fantastisk. Kanelsiruppen kan bruges på kager, is, pandekager eller i kaffen. Hmm, jeg glæder mig. Den skal nok gemmes til Jacobs fødselsdag. Der er familien inviteret på brunch, så der bliver brug for noget sirup til pandekagerne.

Og mere endnu, jeg ved ikke hvad der er gået af mig i dag. Nå, men der var ikke flere kiks eller havreskorper til drengenes madpakker. Hvad gør man så. Man bager da nogle nye. Kik en gang ned i dåsen, der ligger de dejligste havreskorper og de smager godt. Der er nogle i huset som syntes at de smager bedst med smør og evt. noget ost. Skorperne kan fint bruges til et ostebord eller lignende. De kommer selvfølgelig også til at ligge her et sted en gang.
Nu skal jeg ned og finde bogen om Hyggen. Så drengene og jeg kan lære noget mere om denne lille nisse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar