tirsdag den 15. december 2009

Ro.........

Her er stille, her er ro og jeg nyder det. Har lavet en kop kaffe og vil nu sætte mig til at gå de sidste 2 dage igennem stille og roligt.

Familien kom som planlagt om søndagen. Vi havde været tidligt oppe, for der skulle ordnes ting og sager. Heldigvis havde vi dækket bord lørdag aften, så vi kunne koncentrer os om maden.  Vi startede med ymer i små glas også havde jeg lavet lidt jordbær, som blev hældt over ymeren.
Derefter kom der blødkogte æg, det havde fødselaren bestilt. Sammen med ægget kom der bacon, pølser og brød.  To store skåle med frugt blev sat på bordet sammen med de hjemmelavede sirupper, kanel- og kirsebærsirup. Kanelsirupen er fantastisk! Jeg er helt vild med den.
Morgenbordet blev sluttet a med 6 forskellige skæreoste, 3 skimmeloste og 3 slag hjemmelavet marmelade. Vi var alle godt mætte da vi var kommet til vejs ende.

Jacob havde selvfølgelig ikke tid til at sidde ved bordet for længe, for fætter og kusine var også kommet, så der skulle helst bruges mest tid på at lege.

I går tog jeg så ind for at hente 18 dejlige børn fra skolen. Vi skulle med skolebussen hjem. Det gjorde vi også sidste år og der spurgte jeg for sjovt buschaufføren om han ikke ville køre en lille omvej, så jeg ikke skulle gå 1,5km med alle børnene - han gjorde det. I år ville jeg ikke spørge - men - det er en rigtigt sød buschauffør der køre mine børn fra skole, for han tog igen i år en lille omvej og kørte os hjem. Hurra for venlige buschauffører.
Hjemme ventede Bo med æbleskiver og varm kakao - hold da op der var nogle der kunne spise mange. Det var lige sagen, med sådan en omgang.


Her på billedet har vi fået dem med på en ny lille leg. Alle skal stå skuldre til skuldre, i midten kommes en bold. Bolden må ikke komme uden for cirklen. Så skal gruppen få bolden fra den ene ende af haven til den anden, det kan godt være lidt svært når der er terrænforskel, træer, bålsted og flere forhindringer.
Det var en hård men god dag. Da jeg var oppe på skolen i dag, for at aflever Jacob (det gør vi altid når drengene har fødselsdag, det giver ca. en halv time mere om morgen) var der mange der sagde at det havde været en rigtig god fødselsdagsfest ude hos Jacob. Det er skønt at høre for så havde man gjort det rigtige.

Nu vil jeg nyde formiddagen, for der er kun mig hjemme. En kop kaffe, en stak julekort, noget stille musik også er jeg vidst godt kørende.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar